Smart Career Journal

A Facebook szerepe az álláskeresésben

Arról nemrég írtam egy hosszú posztban, hogy szerintem miért nem a Facebook a legalkalmasabb a kapcsolathálón keresztül való álláskeresésre. De a Facebook profilunkat mindenképpen érdemes kipofozni és megfontoltan átalakítani, amikor állást keresünk. Mutatom, hogyan!

A toborzással foglalkozó szakemberek több, mint 80%-a utánajár az interneten a jelölteknek, mielőtt felvenné őket. Jellemzően nem néznek meg mindenkit, csak a “célegyenesbe” jutott jelentkezőket. Szerintem ettől nem kell félni, legjobb, ha ennek tudatában vagyunk és felkészülten várjuk a nézelődőket.

personality2

1. Tedd magad felismerhetővé. Ha évek óta álnéven vagy fenn a Facebookon, mert megelégelted, hogy az emeleti IT-szakértőtől a büfés lányig mindenki bejelöl, akkor most válts vissza a saját nevedre és add meg legalább a munkahelyedet. Így leszel ugyanis beazonosítható. És nagyon fontos: a profilodat állítsd nyilvánosra, hogy idegenek is lássák, ha rákeresnek. Jobb oldalt fenn a kis lakat ikonra kattintva, az “Adatvédelmi hivatkozások” alatt a “Ki láthatja a dolgaimat?” menüben állíthatod nyilvánossá a profilod.

2. Majd cenzúrázd a múltadat. A fenti funkciók mellett van a “Tevékenységnapló használata” című menü is, amely kilistázza a valaha közzétett összes kommentedet, a kedveléseket és a fotóidat is, illetve azokat a fotókat és megjegyzéseket, amelyekben szerepelsz. Ezen menj végig és törölj vagy rejts el mindent, ami nem vet jó fényt rád. Fiatalság, bolondság, tudjuk…de azért a reménybeli munkaadódnak nem kell mindenről tudnia. Én dobtam már ki jelentkezést a kukába, mert megláttam az illetőt a Facebookon félmeztelenül sörösüvegek között fetrengeni. És szóltam már egy üzleti partneremnek, hogy ha valaha szeretne még állást kapni az életben, akkor vegye le azt a képet, amelyiken kisgatyában puszilgatja a bicepszét, mert ez nem erősíti a pénzügyi elemző imidzsét. Nem az a lényeg, hogy teljesen idegen dolgokat hirdessünk magunkról, hanem az, hogy az online megjelenésünk a személyiségünk szakmailag releváns oldalát tükrözze. Én minden érzékeny témát is óvatosan kezelnék: ha meditációkra és spirituális előadásokra jársz, gondold át, ebből mennyit hagysz láthatóan, mert nem biztosan jó, ha a munkáltatód nagyon ezó-nak lát. Az ellenzéki tüntetésekről már nem is beszélve. A hobbidról, barátaidról, szakmai sikereidről és érdeklődésedről szóló bizonyítékokat viszont bátran hirdetheted.

3. Ellenőrizd magad más szemével. Ugyanitt van a “Megtekintés mint” menüpont, ahol ellenőrizheted, hogy mit lát egy ismeretlen a profilodból, ha rákeres. Írd be valakinek a nevét, aki nem ismerősöd a rendszerben, és máris láthatod, jól sikerült-e az online imidzsépítés.

4. Ha még nincs, akkor csinálj magadnak egy Linkedin profilt. Ehhez itt és itt találsz infókat. Csak úgy keress rá a nevedre a Google-ban és nézd meg, nincs-e fent valami, ami nem támogatja az imidzsedet.

5. A jó álláskereső holtáig tanul. Ha érdekel a téma ás szívesen tudnál meg többet arról, hogyan alakíthatod tudatosan a magadról a világ felé sugárzott képet, a Personal Branding és az Énmárka címszavak alatt találsz rengeteg hasznosságot a neten.

Ha tetszett a cikk, kérlek csatlakozz a Smart Career Journal Facebook csoporthoz!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!