Smart Career Journal

Linkedin alapok – a szakmai tapasztalatok bemutatása

A szakmai életünk bemutatása nem is olyan könnyű dolog, mint első hallásra tűnik. Sok mindenre kell odafigyelni, a legjobb, ha többször átfésüljük a szöveget és közben mindig alszunk egyet a következő lépésekre, hogy távolról lássuk a munkánkat.

Startup Stock Photos

Ebben a posztban kifejezetten a Linkedin profilon bemutatandó szakmai életútra fogok koncentrálni, jöjjön pár szempont ehhez:

1. A CV ugye az a dokumentum, amelynek az a célja, hogy behívjanak  minket az adott állásinterjúra. Ezeket minden állásra külön kell szabni. A Linkedin profilod viszont nem ilyen: ott kicsi általánosabbnak kell lenni, hogy horogra akadjunk, ha keresnek.

2. Itt is fontos, hogy használd a rád jellemző kereső szavakat. Vajon mire keresne rá egy recruiter, ha abba pozícióba keresne embert, amire te vágysz? A profilod főcíme a legfontosabb, oda kell tenni legtalálóbb kulcsszavakat, de a szakmai tapasztalatokat leíró rész is nagyon fontos.

3. Ha az önéletrajzod az állás szempontjából releváns tapasztalataidat tartalmazza, azt is sommás és szellős módon, akkor a profilod ehhez képest egy lexikon. Ide aztán mindent írj bele, amit valaha csináltál. OTDK-helyezést értél el az egyetem alatt? Önkénteskedtél egy kutatásban? Te voltál a cégednél az év embere vagy részt vettél az újoncok betanításában? Nagyszerű, mehet! Az önéletrajz azért íródik, hogy az eddigi életed és az áhított pozíció között húzz egy minél egyenesebb egyenest, mely bizonyítja, hogy te erre az állásra születtél. Nagyjából ezt kell üzenned egy önéletrajzzal:”Nahát, igazából eddig is ilyesmit csináltam és az egyetemen is ezzel foglalkoztam, de nyugi azért még elég kihívást jelentene számomra ez az új lehetőség. Persze, látod, mennyire pro vagyok a témában, szóval jobban teszed, ha jól megfizetsz.” De a Linkedin más: ide írj bele nyugodtan mindent, ami téged szakmailag minősít, hogy egyfelől megtaláljanak a keresések folyamán, másfelől hogy a szorgos toborzási szakemberek a CV-d után itt árnyaltabb képet kapjanak rólad. Legkésőbb a második interjú előtt letesztelnek itt is.

4. A tagolás átlátható és könnyen követhető legyen. Jellemzően ez a két fajta profil van, ami a munkatapasztalatokat illeti:

  • Egymás alá rövid tőmondatokban felsorolva találod a munkakör leírását és az elért eredményeket. Jellemzően ezek nem is mondatok, inkább csak tények felsorakoztatva egymás alá. Jó, mert hamar látni a lényeget. A legtöbb szakértő úgysem olvassa el pontosan a profilokat töviről-hegyire, csak szkenneli a fontos információkra. Vezetői tapasztatlat kliens-környezetben? Pipa. Dolgozott pár évig az IT-szektorban brand managerként? Pipa. Látott transitiont közelről? Pipa. Valahogy így.
  • Prózában, folyó mondatokkal leírva olvashatod, hogy mi volt az illető feladata és miket ért el. Itt, mivel ugye mindenki a kulcsszavakat keresi, fontos hogy röviden és lényegre törően fogalmazzunk. Ezeknek egy alcsoportja, amikor valaki nem E/1 személyben (tehát egyes szám első személyben: én) ír magáról, hanem E/3 személyben, tehát úgy, mintha egy harmadik személyről beszélne. Én ezt nem is értem, és ez a jelenség eltűnőben van, egyre kevesebb profilban látni. Szakmai érvem nincs ellene, simán csak nem szeretem, de ritkán is használják.

Nekem az is sokat segített, hogy megnéztem pár kollégám és pályatársam profilját. Egészen kreatív megoldásokat találtam arra, hogyan lehet egy pozíciót frappánsan összefoglalni és kiemelni a saját szerepünket. Mivel mindenki máshogy írja le a lényeget, és sok ihletet gyűjtöttem így, próbáld ki Te is!

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Smart Career Journal Facebook-csoporthoz!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!