Smart Career Journal

Linkedin profil alapok: mit írjak a Summary rovatba?

Nagyságrendekkel többen néznek meg egy profilt, amelynek ki van töltve a Summary része. Itt összegezheted a mondandódat, itt a helye egy rövid szakmai bemutatkozásodnak. A  mai posztban átgondoljuk, hogy mit érdemes ide írnod.

Jellemzően két elv köré rendezheted a mondandódat. Vagy a missziódról írsz és arról, hogy mit akarsz elérni a munkáddal a világban vagy arról, hogy te alapjában véve egy csodagyerek vagy tele őrülten jó tulajdonságokkal.

chair-designer-desk-3925

1. A missziómról. Főleg üzleti tanácsadók, marketing, IT és toborzási területen dolgozó szakemberek profiljain látni ezt a fajta összegzést. Ilyenek vannak itt, hogy “Helping my clients to get the right people” vagy “Showing companies how to optimize their IT structure”. Főleg tanácsadó munkát végző szakembereknél gyakori. Szerintem csak akkor mutat jól, ha érezni az őszinte lelkesedést a szakterület iránt, különben nem hiteles. Nagyon erősen táplálja azt az érzést, hogy az illető tényleg szereti, amit csinál, erős én-üzenet, ha illik hozzád egy misszió-bemutató szöveg, szerintem írj. Két hátránya van: ha éppen szakterületet akarsz váltani, nehéz összehozni egy hasonló üzenetet, mert ugye még nem csináltad azt, ami iránt annyira lelkesedsz. Másik, hogy azért bizonyos pozíciókban elsülhet rosszul is: ha például egy nagy cég szállítmányozási osztályán te vagy az, aki az számlákat szkenneli napi 8 órában, erről nehéz lesz lelkes hangon és irónia nélkül beszélned. Magyarul a kezdő pozíciókban nem lehet kihozni a legtöbbet ezekből a missziós leírásokból.

Ezek a bemutatkozások önbizalmat és kompetenciát sugároznak, illetve igazi lelkesedést a szakterület iránt. Szerintem nagyon jól mutatnak!

2. Nézd, csodagyerek vagyok! Vagy írhatsz a fő tapasztalataidról, a karriered súlypontjairól és a legértékesebb képességeidről. Ez is teljesen jó, viszont itt nagyon oda kell figyelni, hogy elkerüljük az általánosításokat és a pongyola üzleti szlenget. Mindenki motivált, mindenki szakértő és mindenki nagyon kreatívnak és jó problémamegoldónak gondolja magát. A többi profilon is hasonló szövegek vannak, ezért a legjobb, ha  elkerülöd az általánosságokat és arra koncentrálsz, amiben más vagy, mint a többiek.

Semmi nem gátol meg abban, hogy missziódról és a csodagyerek mivoltodról is írj. Terjedelemben csak a jó ízlés szab határt önmagad bemutatásának a Summary oldalon. Minél több kulcsszót rejtesz el ügyesen a szövegben, annál valószínűbb, hogy rád találnak. Ezért is fontos, hogy frappánsan és pontosan bemutasd magad: senki nem keres tehetséges, elkötelezett és professzionális szakembereket. Szóval ezeket a töltelékszavakat töröld ki a bemutatkozódból. Írj inkább a szektorról, amit ismersz, a munkakörnyezetről és a rendszerekről, melyekben dolgoztál. Milyen vezetői tapasztalataid vannak, milyen ügyfelekkel dolgoztál, pontosan mik a számszerűsíthető eredményeid?

A lenti linken van pár tipp a Summary megírásához, különös tekintettel a kerülendő kifejezésekre. Ha sok ilyen van a szövegedben, konkretizáld ezt a részt, úgy lesz igazán a hasznodra.

http://www.businessinsider.com/guide-to-perfect-linkedin-profile-2015-1

Ha tetszett a cikk, kérlek csatlakozz Smart Career Journal Facebook csoporthoz!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!